torsdag 21 november 2013

Hitchhiker sjal i Caleido lace!

Nu är min hitchhiker sjal i garnet Caleido lace från Austermann klar och jag är helnöjd. Gillade verkligen färgmeleringen i garnet samt att sjalen var rolig att sticka. Caleido lace är ett tunt garn i 85 % babyalpacka och 15 % ull. Nystanen är på 50 g och 250 meter och kostar 90 kr nystanet. Ett nystan räcker till en sjal. Jag har tagit hem garnet i två färger till att börja med men nu när jag stickat i det ska jag absolut ta hem några fler färger. Tänkte visa er lite bilder på sjalen jag stickat samt på de färger jag har hemma i butiken. Är det någon som blir sugen på att köpa garnet men som inte kan komma till butiken hör gärna av er så skickar jag garnet.
Ha det bra!
Ann-Louise


2 kommentarer:

  1. Så fin sjal!! och va härligt garn..

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad roligt att du tycker så. Det är ett jättehärligt garn och en rolig sjal att sticka.

    SvaraRadera